Založ si blog

Dezilúzia

Túto báseň venujem človeku, ktorý ma sklamal a spôsobil mi bolesť. Zachytáva môj pocit tesne pred tým, ako som sa zdôverila svojej mame s tým, čo sa stalo.

 

Dezilúzia

Bol si pre mňa vzorom,
teraz si mi morom…
Sama seba hľadám
do náručia padám zúfalstvu
a tchorom.

Jarný sneh už neni.
Neviem, čo sa zmení,
keď sa to, čo malo v zemi
zostať ticho v hrobe,
hlasno povie
Niobé.

Paulína

17.05.2016

Paulína, Paulína, osud ti ma zaklína. Kto je tebe blízky slizký vôkol stromu ovína sa ako had. Iba zostať stáť tak nehybne, jak sa dá. Čakať, kým už odíde späť do vášho domu.

Prečo píšem básne

14.05.2016

Stalo sa to v minulom školskom roku. Blížilo sa uzatváranie známok, skúšanie, písomky… Poprosila som jedného nášho profesora o doučovanie. Keď sa dnes na veci spätne pozerám, možno som ho až tak nepotrebovala. Nedôverovala som si, nepovažovala som sa za dosť dobrú. A možno som sa chcela predovšetkým rozprávať s človekom, o ktorom som si myslela, že je ľudsky [...]

Domček z karát

13.05.2016

V škole ma vždy mali za bifľošku. Od detstva som čítala veľa kníh, najmä beletrie. Spolu s klamlivým správaním niektorých ľudí to vo mne vytvorilo svet ilúzií. Zdalo sa mi, že istý človek je so mnou na rovnakej vlnovej dĺžke. A že je pre mňa aj pre ostatných nasledovaniahodný vzor. To, s čím som sa stretla v skutočnosti, vo mne vyvoláva hlboký odpor a sklamanie. Asi [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

snezienkazpovazia

Stránka o živote a poézii...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 14424x
Priemerná čítanosť článkov: 2885x

Autor blogu

Kategórie

Archív